Quattroporte Sport GT S

فن آوری کواتروپورته اسپرت جی تی اس مازراتی


گیربکس، شاسی و سیستم تعلیق کواتروپورته جی تی اس مازراتی

گیربکس

کواتروپورته اسپرت جی تی اس مازراتی با سیستم نرم افزاری تعویض از MC-Auto برای کنترل تعویض دنده به سبک مسابقه استفاده می کند. در حالت دستی، راننده تعویض دنده را مستقیماً کنترل می کند و تعویض دنده تا رسیدن به خط قرمز حک شده برروی درجه دور موتور مجاز می باشد. یک درجه تعویض دنده نیز در وسط داشبورد قرار دارد که برای مطلوبیت هر چه بیشتر در رانندگی و عملکرد مطلوب، زمان مناسب تعویض دنده را به راننده نشان می دهد. این سیستم که باعث ارتقاء مطلوبیت تجربه رانندگی در مسابقات و سرعت می گردد، با پدال های بسیار کشیده و به سبک Trofeo که پشت فرمان قرار گرفته اند ودارای شکل بسیار مناسب و خوشدستی می باشند، تکمیل می گردد. در حالت Auto Sport، نرم افزار کنترل تعویض دنده، استراتژی استارت MC باعث می گردد که سرعت خودرو بجای 3/5 ثانیه، ظرف 1/5 ثانیه از صفر به 100 کیلو متر در ساعت برسد. حالت های اسپرت دستی Manual Sport و اسپرت اتوماتیک Auto sport هر دو در طی کاهش دنده امکان عملکرد اسپرت خودرو را به بهترین شکل ممکن فراهم می سازد. دیگر مشخصه های این خودروو باعث می گردد این خودروی مجلل به حالتهای باورکردنی اسپرتی برسد.

سیستم تعلیق

کواتروپورته اسپرت جی تی اس دارای یک سیستم تعلیق سبک مسابقه ای با تنظیم تکی می باشد که باعث حساس شدن فرمان می گردد، افزایش استحکام و همچنین سیستم تعلیق به میزان 30% در جلو و 10% در عقب همواره با کاهش فاصله از زمین بمیزان 10 میلی متر در جلو و 25 میلی متر در عقب عملاً انتقال بازده را کاهش داده و در طی تغییر جهت، کنترل کشش مناسبی را به اجرا در می آورد.

توزیع وزن

توزیع وزن مازراتی کواتروپورته با اندکی گرایش به عقب (49% جلو، 51% عقب )، خود منحصر بفرد است. این توزیع وزن باعث می شود که اتاق لوکس این خودور از نظر ارتقاء قابلیت مانور خودرو و راحتی راننده، یک اتاق کاملاً کاربردی باشد. این نوع توزیع وزن با انتقال موتور به پشت محور جلو انجام گرفت.عملاً ضمن حفظ ثبات و تعال خودرو، کشش و شتاب به اوج می رسد.

ترمزها

ترمزهای مازراتی کواتروپورته از چهار دیسک خود تهویه شونده(330 میلی متری – جلو و عقب) با کالیپر های ثابت چهار پیستونی در عقب و روی ترمز تشکیل شده اند. سیستم ضد قفل ABS از قفل شدن چرخها در موقع ترمز گرفتن جلو گیری می کند وEBD نیروی ترمز را بین محورهای جلو و عقب توزیع می کند. هر دو سیستم در قالب برنامه مدیریت پایداری مازراتی MSP قرار گرفته اند. این نوع ترکیب سیستم، هم از نظر توقف و هم از نظر فاصله توقف و جلو گیری از کاهش قدرت ترمزگیری حتی در شرایط استفاده فشرده وزیاد نتیجه بسیار درخشانی به بار می آورد. ترمزهای کواتروپورته همواره سریع واکنش نشان می دهند و عمر مفید آنها نیز در همان حدی است که شما از یک مازراتی سالون انتظار دارید.

چراغها

کواتروپروته جدید دارای چراغهای جلو و عقب می باشد که برای ارائه بهترین نتایج در هر موقعیتی طراحی شده اند. استفاده از چراغهای LED ( دیودی) اثر زیادی بر روی خودرو دارد و یکی از عواملی است که این مدل را به مازراتی گرنتوریزموی مرتبط می سازد. در این خودرو، مهم ترین جنبه های نوررسانی و سیستم چراغ، ارتقاء کیفیت یافته ایند. مجموعه چراغهای زنون Xenon جلوئی از سیستم کنترل انطباقی بهره مند می باشد، این موضوع باعث می شود تا در قاب ها حبابهای مرسوم، نوع نور قویتر و درخشان تری ایجاد گردد. چراغها بصورت خودکار حرکات فرمان را دنبال می کنند تا شعاع نور دقیقاً بداخل یک منحنی بتابد ( تا حداکثر 15 درجه) بنابدلایل ایمنی، افتی که خودرو در سرعتی بالای 120 کیلو متر در ساعت دارد، سیستم مجدداً به حالت قبلی ثابت بر میگردد. سیستم چراغ های روز یکی از امکانات مفیدی است که از ده مجموعه LED در طول لبه پائینی چراغ جلو تشکیل شده است. چراغهای داخلی حالت چشمگیری دارند و چراغهای بزرگ جلو بدلیل علائم کناری خود که با لبه بیرونی خودرو ادغام شده است، حالت تاثیر گذاری خاصی را پدید می آورند. در عین حال، برف پاک کن بخشی از مجموعه فوق را تشکیل می دهد. چراغهای مه شکن نیز مجموعه متفاوتی هستند که در درون سپر قرار گرفته و شعاع وسیع تریاین سیستم در قسمت عقب نیز بکار گرفته شده و چراغ از 34 عدد LED تشکیل شده است. این فن آوری به این علت بکار گرفته شده است که LED سریع تر از سایر حباب های نورسانی می کند. شعاع آن نیز فشرده تر و تیزتر است و به مرور زمان دچار هیچگونه افت و کاهش نمی شود.