سوابق


خودروهائی که برای خبرگان واقعی طراحی شدند

انها خودروهائی بودند که برای خبرگان واقعی طراحی شدند. شرکت مازراتی با ارائه مازراتی Maserati A6/G 2000 frua Spyder از اوائل دهه 1950 و خودروي Frua GT spyder ، خودروئی که به تنهائی تمام توانمندی و هنر و خلاقیت خودروسازان ایتالیائی را در خود گنجانیده است، حرکت خود را برای اوج گرفتن در این زمینه آغاز کرد. خودروهای كروكي مازراتی همواره در سراسر جهان بخوبی مورد استقبال قرار گرفته اند. مجله انگلیسی Autocar نوشت : "ایجاد نیروی لازم و عملکرد عالی خودرو از نظر ثبات آن بر روی جاده به راستی به اثبات رسیده است" این نوشته ها در واقع نوعی وداع با خودروي ام جي، مورگان Morgan و سایر تولید کنندگان خودروی بریتانیائی بود. اواخر 1960 نسیم نويي وزیدن گرفت و این حرکت در سال 1964 با ارائه Mistral Spyder قطعی شد. خطوط مخصوص مدلهای کروکی در طرح این خودرو، نشانه یک خودرو اصیل بروز که سرعت آن از 255 کیلومتر در ساعت فراتر می رفت يود. خودروي .Mistral به Ghibli تغییر شکل یافت و قدرت موتور جدید حتی هنری فورد دوم II Henry Ford را که در حوالی دیترویت با یک مازراتی Spyder رانندگی می کرد، تحت تاثیر قرار داد. او به کسانی که به بی وفائی او به مارک مورد نظر خود اشاره می کردند، گفت : Ghibli فقط موقعی از فضای پارکینگ من ناپدید خواهد شد که شما یک خودرو Ford به همان خوبی طراحی کرده باشید. این تاریخچه درخشان در اوایل دهه 2000 نیز با راه اندازی Spyder در امریکا ارائه یافت. سرعت تعویض دنده خودروهای کروکی با بکارگیری پدالهاي تعويض دنده در مدلهای فرمول 1، یعنی راهکاری که نشانگر مبداء و محل ظهور ریشه های مستحکم نسخه این خودرو بود، نمود پیدا کرد. اکنون نوبت گرنکابریو، اولین کروکی چهار نفره مازراتي می باشد. این اتومبیل ، خودروئی با سقف باز شو می باشد که از مرزهای انطباق با استانداردها فراتر رفته است. این خودرو به میراث Birdeage خود افتخار می کند و واقعیت هم این است که بدون یک گذشته درخشان ، آینده چشمگیری نمی تواند وجود داشته باشد. مازراتی گرنکابریو فندی Grancabrio Fendi این دو طلایه دار صنعت در ایتالیا یعنی مازراتی و فندی همواره تلاش کرده اند که محصولاتی منحصر بفرد و ممتاز را تحویل مشتریان نمایند. مدل مشهور مدساز ايتاليايي نسبت به شکل ظاهری بدنه گرنکابریو هماهنگی و توازن فوق العاده ای را از خود نشان می داد. تولید مدل خودروئی که از نظر شکل ظاهری کلام آخر را در این زمینه بزند تحت نظارت Silvia Venturini Fendi انجام گرفت و منجر به ایجاد مدل بدنه ای گردید که باعث زیبائی واقعی اين خودرو شد. رنگ جدید انتخابی برای قسمت های بیرونی، یعنی، خاکستری مخصوص FENDI ، بلافاصله چشم ها را می گیرد. خاکستری تیره با بکارگیری 3 لایه رنگ ایجاد شد که جلوه و جلائی طلائی گونه دارد این رنگ جدید با خودرو هماهنگی داشته و زیبائی طبیعی آنرا چشمگیرتر می سازد. ارم "F" دوبله در وسط رینگ ها و رنگ زرد کالیپرهای ترمز که از میان پره ها دیده می شود، زیبائی خاص این مدل را نمایان تر می سازد. مواد و مصالح مورد استفاده در قسمت های داخلی خودرو، مخصوص این مدل ساخته شده اند که در مرکز اصلی مازراتی در شهر مودنا Modena تولید می گردد. تزئینات چوبی زیبا و جذاب پرگامنا Pergamena اتاق ماشین را از فضائی دلچسب برخوردار می سازد. این چوب در پانل درب و سردنده بکار می رود، و به رنگ زرد مخصوص FENDI است، همانگونه که آرم مثلثی مازراتی در پشت سریهای صندلی ها این حالت را دارند. این زیبائی ها با چرم رومی ویژه FENDI که برای برخی قسمت ها نظیر اهرم دنده و فرش کف خودرو بکار رفته است ، ادامه می یابد. برای کیت اثاثیه و لوازم جانبی که مکمل گرنکابریو FENDI می باشد، نیز موادی با همان کیفیت بکار گرفته شده اند. این خودرو، تجسم واقعی آمیزه ای از هنر و مهارت در ساخت اجزا و قطعات گوناگون است که در کنار یک موتور V8 4/7 لیتری و یک سیستم دنده اتوماتیک نمود می یابند. این مجموعه با موتور منحصر بفردی که غرش آن در گوش مشتاقان این خودرو همانند نغمه ای دلاویز می نماید، تضمین کننده تحرک و پویائی می باشد. این همکاری انحصاری شایسته آن است که با آرم مخصوص مورد شناسائی قرار گیرد و در همین رابطه سیلویا ونتورینی فندی SILVIA VENTURINI FENDI آرمی بیضوی را طراحی نموده است. که مارک مثلثی ویژه مازراتی ، آرم FENDI و همچنین یک شماره پنج رقمی را در بر می گیرد. همانگونه که طراحان اطلاع دارند، پنج یک گزینه بدیهی بوده است ونیز عدد نمادین FENDI می باشد.این آرم بر روی داشبورد ، روبروی صندلی سرنشین جلو و همچنین در بیرون در کنار سقف برزنتی نصب شده است. و با یک روکش مرغوب به رنگ مشکی با آرم کلاسیک "F" دوبله ارائه میگردد که همانند یک شولای شبانگاهی بر قامت گران کابریوی فندی مازراتی راست می آید.