Maserati GranTurismo MC

انتقال از خط مسابقه به جاده ها درخشندگی در جاده و در مسیر مسابقه و اکنون گرنتوریزمو ام سی استراداله متولد می شود.


ام سی استراداله ارائه دهنده سنت مازراتی در تبدیل خودروهای جاده ای به اسپرت می باشد، در دهه 1990، خودرو جاده ای Ghibli Cup به خودرو مسابقه ای Ghibli Open cup تبدیل شد. یک دهه بعد از آن، مازراتی تروفیو Maserati Trofeo، خودرو Gran Sport MC Victory را عرضه کرد. در کوران حکایت جاده به مسابقه مازراتی، MC12 که برنده دوره مسابقات FIA Gt مستقیماً بر اساس MC12 تدوین و طراحی شد. از مسابقات قهرمانی جهان Fia Gt که مازراتی در طی آن توانست مقام نخست را با MC12 خود کسب نماید گرفته تا گرنتوریزمو ام سی تروفیو مازراتی ویژه رانندگان حرفه ای، مازراتی همواره هر رقابتی را به عنوان فرصتی برای ایجاد استانداردهای جدید تلقی کرده است. ام سی استراداله به عنوان فهرمان روز مسابقه طراحی می شود. این اتومبیل بدلیل وجود ترمزهای کربنی سراميكي جدید Brembo که سبک تر از ترمزهای الیاژی دوریختگی گرنتوریزمو هستند و همچنین بدلیل وجود رينگ های ظریف آلیاژی 20 اینچی یا طرح ویژه MC، سبک تر از تمام خودروهای کنونی مازراتی می باشد. فنرهای خودرو در جلو و عقب بمیزان هشت درصد 8% سفت تر و محکم تر شده اند قطر میله های ضد غلطندگی در جلو از 24 به 25 و در عقب از 21 به 22 میلی متر افزایش یافته است تا زاویه غلتیدن خودرو کاهش یافته و باعث جابجائی و حرکت مطلوب تری گردد. ام سی استراداله حتی از نظر صدا نیز حالت خودرو مسابقه ای را دارد. نونزيا فوسکو Nunzia Fusco، طراح اصلی این خودرو می گوید: ما صدای جدیدی طراحی کرده ایم، صداگیرهای عقب کوچکتر و سبکر از گرنتوریزمو هستند و صدای اگزوز را فاخرتر و بلندتر می کنند.در حالت اسپرت Sport Mode در شرایطی که دور موتور بالاتر از 4000 دور در دقیقه می باشد و در حالت مسابقه ای تا Race Mode، فلپ های اگزوز که از کنار صدا گیر نیز عبور می کنند، همواره باز بوده و صدای اگزور را بازهم فویتر می کنند. صدای خودرو در تمام حالت ها بلندتر است زیرا عایق صدای اتاق آن کاهش یافته است.