معرفی گرنتوریزمو ام سی استراداله


مقدمه

این خودرو دو نفره منحصر بفرد نام Maserati Corse را با غرور و افتخار با خود حمل می کند. این کلمه بخودی خود، عملکرد درخشان خودروی مذکور را تضمین می کند. ام سی استراداله سریع ترین، سبک ترين و پر قدرت ترین خودروئی است که مازراتی تا بحال تولید کرده است. اولین خودرو مازراتی که از حالت اسپرت کامل برخوردار بوده و در کنار آن از فن آوری پیشرفته ویژه خودروهای اتوماتیک، ترمزهای سرامیک کربن بهره مند بوده و اولین مدلی است که سرعت 300 کیلو متر در ساعت را تامین می کند. اما استراداله را نیز در نظر بگیرید: این کلمه به معنای " خيابان" است، ام سی استراداله فقط یک قهرمان " روز مسابقه" نیست بلکه خودروئی است که کلیه امکانات آسایش در جاده و برتریهای فنی را در خود جمع کرده است تا نام گرنتوریزو یا " برترین پدیده راهها" را بخود اختصاص دهد.

مازراتی بدنبال موفقیت خودروهای مسابقه ای تروفیو Trofeo و GT4 که شهرت جهانی دارد تصمیم به ساخت ام سی استراداله گرفت . مشتریان به مازراتی می گفتند که خواهان خودروی گرنتوریزموئی هستند که هم از جمله اسپرت های اصیل باشد و هم ویژگیهای یک خودرو جاده ای راحت، نیرومند، زیبا و مجلل را در یکجا جمع کرده باشد. این مدل جدید از گرنتوریزمو اس که اساس تولید این خودرو را تشکیل می دهد، سبک تر و تیزروتر است. از یک سیستم حرکت و کنترل فوق العاده حساس برخوردار می باشد، این اتومبیل 110 کیلو گرم سبک تر است و قدرت آن نیز 10 اسب بالاتر و گشتاور آن 20 نیوتن هم بیشتر است. سیستم پیشرفته الکترونیکی، زمانهای تعویض دنده را به 60 ميلي ثانیه تقلیل داده و برای نخستین بار، رانندگان می توانند از کاهش دنده بصورت مرحله ای استفاده کنند.

وجود طراحی خاصی که خودرو را نیرومند تر و چالاکتر نشان می دهد، باعث می گردد تا بدون ایجاد اصطکاک بیشتر، نیروی بالاتری ایجاد شود و در عین حال سوخت کمتری مصرف شود. تمام این ویژگی های جدید باعث می شوند تا مدت شتاب گرفتن خودرو از صفر تا 100 کیلو متر در ساعت به یک چشم زدن، یعنی به4/6 ثانیه تقلیل یابد. علاوه بر آن بدلیل طرح کلی سیستم تعلیق، وجود لاستیک های مدرن و روز آمد Pirelli و ترمزهای سرامیک کربنی Brembo در رانندگی، خوش دستتر است. این اتومبیل قادر است مسابقات فراوانی را با پیروزی پشت سر بگذارد و در عین حال در جاده نیز قابلیت حرکت نرم و بدون مانع خود را حفظ نموده و با توجه به فاصله بار محورهای عقب و جلو از ثبات مطلوبی برخوردار باشد.

با حذف صندلی های عقب که منجر به کاهش وزن می شود و در عین حال این حس را تقویت می کند که این یک خوردو مختص راننده می باشد، ام سی استراداله از زمان Mc12 اولین خودروی 2 نفره مازراتی بوده است. با وجود این، راحتی گرنتوریزمو در آن وجود دارد. دور اتاق آن با کروم، فیبر کربن و Alcantara و آلومینیوم کنده کاری شده پوشانده شده و کل قسمت های بیرونی و داخل خودرو را می توان با سلیقه شخصی منطبق شود.